تا ز میخانه و می نام و نشان خواهد بود / سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود

جایی از خطبه‌های نماز جمعه حضرت آقا فرمودند:

«بزرگترین جرم نظام كنونی مصر این است كه این كشور را از آن جایگاه رفیع به رتبه­‌ی یك مهره‌­ی بی­‌اختیار در بازیهای سیاسی‌اش در منطقه، تنزل داد. انفجار امروز ملت بزرگ مصر، پاسخی به این خیانت بزرگ است كه دیكتاتور وابسته، نسبت به ملت خود مرتكب شد

و در ادامه گفتند:

«شك نیست كه قیام ملتها، بسته به اقتضائات جغرافیائی و تاریخی و سیاسی و فرهنگی،در هر كشوری دارای مختصات منحصر‌به‌فرداست و نمیتوان چیزی را كه در انقلاب كبیر اسلامی در 30 سال پیش در ایران واقع شد، عیناً در مصر یا تونس یا هر كشور دیگر اسلامی انتظار داشت.»

در پایان هم اخطاری دادند:

« بوقهای تبلیغاتی دشمن مانند همیشه فریاد خواهند كرد كه ایران میخواهد دخالت كند، میخواهد مصر را شیعه كند، میخواهد ولایت فقیه را به مصر صادر كند و میخواهد و میخواهد... این دروغها را سی سال است میگویند تا ملتهای ما را از یكدیگر جدا و از كمك یكدیگر محروم كنند ومزدوران آنها هم آن را تكرار میكنند. «يُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا  وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ  فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ»(9). با این ترفند‌ها، هرگز وظائفی را كه اسلام بر دوش ما گذاشته است رها نخواهیم كرد.»

 

هر عقل سلیم و دل بی‌غرضی تمییز می دهد که انقلاب مردم مصر و تونس در این گفته‌ها "انقلاب مردم تونس و مصر" دانسته شده‌اند. نه "انقلاب اسلامی" به معنای خاص کلمه. می‌فهمد که گوینده نسبت به سواستفاده‌های دشمن همانند سی سال‌های گذشته اخطار داده است.

حالا این که برادران مسلمانی در عکس‌العمل به این حرف ها  شتاب کنند تا دلهایی را به دست آورد جای سؤال و عجب است.

فرضا هم اگر آیت‌الله خامنه‌ای قیام مردم مصر را نعل به تعل انقلاب اسلامی دانسته بود و آن انقلاب را از جزئی و ادامه‌ای از همین انقلاب. "یعنی که شما با مائید و از مائید". آن وقت  برائت جستن احتمالی بعضی از از اخوان  می‌ترساندمان از آن سنت الهی. از آن سنتی که که اگر «دست علی را پس بزنی سر و کارت با پای حجاج است.»*

خدا را شکر که این فرض صحت نداشت و نتیجتا برایشان بخیر گذشت.

 ........................................

* عبدالله بن ‌عمر از بیعت با علی(ع) خودداری کرد با این توجیه که وقتی همه مردم بیعت کنند، او هم گردن خواهد نهاد. او بعدها با حجاج بن یوسف ثقفی (والی خونریز بنی‌مروان) بیعت کرد.با پای حجاج هم بیعت کرد. پایی که از زیر لحاف بیرون آمد تا عبدالله تکلیف مسلمانی اش را انجام دهد!

اللهم‌ الجعل عواقب امورنا خیرا

 بعد االتحریر چند روز بعد:

در راستای " این تحلیل  در مورد اخوان‌المسلمین مصداق ندارد" اینجا را ببینید:

http://masih.ruhollah.org/1389/11/18/548/bbc-and-muslim-brotherhood/

و اینجا را:

http://www.ahestan.ir/?p=7632

+ نوشته شده در  شنبه شانزدهم بهمن ۱۳۸۹ساعت 8:30  توسط غلامعلی  |